Připravil jsem stručný návod, jak zapnout ve Windows zálohu dat (hlavně dokumentů) pomocí nástroje, který je k dispozici již od verze Windows 7. Hodí se to hlavně ve chvíli, kdy si omylem přepíšete nějaký dokument či prezentaci a takový soubor by se jinak obtížně obnovoval (nemáte-li zároveň aktivovanou zálohu do cloudu či možnost tvorby záložních kopií).
Historie souborů ve Windows
Abychom historii souborů aktivovali, musíme mít k dispozici alespoň 1 záložní disk, na který se budou verze dokumentů kopírovat. Windows automaticky předpokládá, že půjde o dokumenty ze složky documents. To je třeba mít na zřeteli, protože pokud si ukládáte dokumenty jinam, nebude záloha správně fungovat.
Máme-li jej připravený, postupujeme následovně:
Vstoupíme do starých Ovládacích panelů, nejsnadněji asi tak, že stiskneme kombinaci kláves WIN + R a do dialogového okna vepíšeme control panel
Následně vybereme položku Systém a zabezpečení a dále Historie souborů.
Zde je třeba vybrat místo (disk) pro ukládání a historii souborů zapnout.
Je zde také nutné vybrat jednotku, na níž se budou data ukládat (Váš záložní disk). Velmi také doporučuji odebrat všechny podsložky z umístění documents, které ukládat nechceme. To učiníme tak, že v Historii souborů zvolíme z postranní lišty možnost Vyloučit složky a zde k nim vybereme cestu.
Vyvolání historie souborů ve Windows
Systém následně provede první sken a kopírování souborů, které lze následně porovnávat v historii verzí souborů. Tu provedeme tak, že na příslušný soubor klikneme pravým tl. myši, z kontextového menu vybereme položku Vlastnosti a ve vlastnostech souboru zvolíme záložku Předchozí verze. Zde bychom již měli vidět další verze souboru, jež lze po stisknutí příslušných tlačítek otevřít či přímo obnovit.
Napsat komentář